Toimitus- ja tilausehdot (verkkokauppa)
Soveltamisala
Näitä ehtoja sovelletaan Silmuke Oy:n (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) verkkokaupasta ostetuille tuotteille, palveluille ja verkkotapaamisille. Vastaanotot, jotka eivät ole verkkokaupasta ostettuja ja etukäteen maksettuja verkkotapaamisia jäävät näiden ehtojen ulkopuolelle.
​
Silmukkeen verkkokauppa tarjoaa tuotteita, palveluita ja verkkotapaamisia, joita kaikki voivat ostaa aiemmasta asiakkuudesta huolimatta. ”Tuotteet” tarkoittavat fyysisiä tuotteita, kuten kirjat ja pelit. ”Palvelut” tarkoittavat omatoimisesti kulutettavia virtuaalisia palveluita, kuten videot ja valmennusmateriaalit. “Verkkotapaamiset” tarkoittavat päivystysvastaanottoon liittyviä palveluita, kuten verkkotapaamisia ja ryhmävalmennuksia. ”Asiakas” tarkoittaa henkilöä, joka ostaa tai on ostanut verkkokaupasta tuotteita tai palveluita.
​
Verkkokaupan käyttäminen edellyttää, että asiakas sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja ja sen yhteydessä vaadittavien tietojen antamista. Ennen verkkokaupassa tehtävää ostosta tai ajanvarausta asiakkaalla on mahdollisuus lukea nämä ehdot ja ne, niihin kulloinkin tehtävine muutoksineen tulevat osaksi Palveluntarjoajan ja tehneen asiakkaan välistä sopimusta.
​
Henkilötietojen kerääminen ja käsittely
Kävijän tietokoneelle voidaan ajoittain siirtää ns. evästeitä ("cookies"). Evästeillä voidaan kerätä tietoja esimerkiksi miltä sivulta olet siirtynyt osoitteeseen, mitä www-sivujamme olet selannut ja milloin, mitä selainta käytät, mikä on näyttösi resoluutio ja käyttöjärjestelmä, sekä mikä on tietokoneesi IP -osoite eli mistä Internet -osoitteesta lähettämäsi tiedot tulevat ja minne ne vastaanotetaan.
​
Evästetietojen avulla Palvelun kävijämääriä voidaan seurata Silmuke Oy:n toimesta sekä analysoida ja kehittää kävijöitä paremmin palvelevaksi. Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää kävijän kiinnostusten kohteiden perusteella kohdennetun mainonnan tuottamiseen. Evästeiden avulla tehdyssä mainonnan kohdentamisessa kävijää ei yksilöidä eikä tietoja yhdistetä kävijältä mahdollisesti muussa yhteydessä saatuihin henkilötietoihin. Kävijällä on mahdollisuus estää evästeiden käyttö muuttamalla selaimensa asetuksia siten, että selain ei salli evästeiden tallentamista. Kävijä hyväksyy, että joidenkin palveluiden osalta evästeiden käytön estäminen saattaa kuitenkin vaikuttaa palvelun toiminnallisuuteen.
​
Miten evästeitä voi välttää ja poistaa? Käyttäjä voi aina valita selaimestaan, mitä evästeitä sallii, estää tai poistaa. Tämä toiminto riippuu käytetystä selaimesta. Jos käytät useita selaimia, evästeet tulee poistaa kaikista selaimista. Lisää teknisiä neuvoja saat kunkin selaimen tukisivulta.
Verkkokauppa ei kerää tietoa, joka yhdistää asiakkaan muihin Palveluntarjoajan palveluihin, kuten terapiassa kerättyyn tietoon. Verkkokaupalla ei ole pääsyä potilastietojärjestelmään tai siellä säilytettäviin tietoihin. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.
​
Asiakkaan antamat tiedot
Asiakkaan tulee antaa Palveluntarjoajalle verkkokaupassa tai muulla tavoin Palveluntarjoajan pyytämät tiedot. Asiakas vakuuttaa ilmoittaneensa tiedot oikein ja ajantasaisina. Asiakas vastaa virheistä tai viivästyksistä, jotka johtuvat siitä, että asiakkaan antamat tiedot ovat virheellisiä, puutteellisia tai vanhentuneita.
​
Toimitustavat ja -kulut
Fyysisiä tuotteita tilatessa tuotteiden hintaan lisätään posti- ja pakkauskulut. Posti- ja pakkauskulut vaihtelevat tuotteen koon, painon ja toimitustavan mukaan. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Esitämme ostoskorissa toimitusvaihtoehdot ja niiden voimassaolevat hinnat.
​
Palveluissa ja verkkotapaamisissa ei ole toimituskuluja.
​
Toimitusaika
Palvelut ja verkkotapaamiset
Videot ovat käytössä heti kun tilaus on maksettu. Verkkotapaaminen on käytössä tilauksessa varattuna ajankohtana.
​
Tuotteet
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä tilaamisen jälkeen. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.
​
Tuotteiden ja palveluiden tilauksen tai oston peruuttamisoikeus
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa osto 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Palveluissa ja videotuotteissa palautusoikeus päättyy kun verkkotapaaminen tai videon katsominen on aloitettu.
Tuotteen tai palvelun tilauksen voi peruuttaa tai tuotteen voi palauttaa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@silmuke.fi. Palveluntarjoaja ei vastaa ongelmista sähköpostin saapumisen suhteen. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
​
Verkkotapaaminen peruutus ja viivästyminen
Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa käyttämätön verkkotapaaminen asiakkaalta, ellei varattua aikaa ole peruutettu viimeistään 6 tuntia ennen varattua ajankohtaa.
​
Jos asiakas saapuu myöhässä, Palveluntarjoaja ei ole velvollinen ylittämään sovittua aikataulua eikä aloittamaan sovittua toimenpidettä, jos sitä ei voida suorittaa sovitussa aikataulussa.
​
Varatun ajan voi peruuttaa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@silmuke.fi tai olemalla yhteydessä päivystyksen hoitavaan henkilöön. Palveluntarjoaja ei vastaa ongelmista sähköpostin saapumisen suhteen.
​
Palveluiden oston peruuttaminen
Palveluihin pätee myös 14 päivän palautusoikeus, jos tuotetta ei ole kuluttanut. Tuote nähdään kulutetuksi, kun käyttäminen on aloitettu. Esimerkiksi valmennusmateriaalien tapauksessa tuotteen käyttäminen on aloitettu kun ensimmäiset kaksi videota on katsottu.
​
Tuotteiden palautukset
Palautustilanteessa palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
​
Asiakkaan on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
​
Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
​
Lunastamatta jättäminen
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Jos paketti palautuu lunastamatta takaisin, palautunutta pakettia säilytetään 30 vuorokautta. Mikäli asiakas ottaa yhteyttä 30 vuorokauden sisällä ja pyytää uudelleenlähetystä se tehdään ilman erillistä kulua. Jos paketti palautuu toistamiseen lunastamatta, asiakasta pyydetään maksamaan 15 euron postitusmaksu ennen uutta lähettämistä. 30 päivän jälkeen tilaus perutaan asiakkaalle hyvitetään tilaus miinus postin kulut.
​
Reklamaatioprosessi
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa info@silmuke.fi osoitteeseen. Jos tuote on viallinen tai puutteellinen se vaihdetaan ensisijaisesti ehjään korvaavaan tuotteeseen ja toissijaisesti kauppa perutaan.
​
Maksuehto
Ellei erikseen kirjallisesti toisin sovita, asiakas maksaa palvelun tai tuotteen ennen palvelun kulutusta tai tuotteen lähettämistä.
​
Mikäli palvelusta joudutaan lähettämään asiakkaalle erikseen lasku, kirjallisesti tai sähköisesti, on Palveluntuottaja oikeutettu perimään voimassa olevan hinnaston mukaisen laskutuslisän. Maksuehto näille laskuille on 14 päivää netto.
​
Muut kuin itse maksavat asiakkaat
Mikäli kyseessä on työterveyshuoltoon kuuluva palvelu tai asiakas ei muulla perusteella maksa itse palvelua, tulee maksu toteuttaa ennen tuotteen tai palvelun jakamista asiakkaalle tai ennen verkkotapaamisen varaamista.
​
Jos asiakkaan ilmoittama taho ei maksa palvelua, vastaa asiakas maksusta itse.
​
Verkkovarauksen vastuun rajoitus
Palveluntarjoaja päivittää ja kehittää kaikkia verkkopalveluitaan jatkuvasti. Palveluntarjoaja pyrkii aina tuottamaan virheetöntä ja nopeaa palvelua asiakkaille myös verkossa. Emme kuitenkaan voi taata verkkopalveluiden täydellistä virheettömyyttä tai saatavuutta. Palveluntarjoaja ei vastaa välillisistä tai välittömistä vahingoista, joita käyttäjälle mahdollisesti aiheutuu verkkokaupan käyttämisestä.
​
Palveluntarjoaja ei myöskään vastaa verkkopalveluiden mahdollisista toimintakatkoksista esimerkiksi huoltotöiden, teknisten vikojen, verkkopalveluiden päivitysten tai uusien kehitysversioiden julkaisun tai muiden vastaavien syiden vuoksi. Palveluntarjoaja ei vastaa verkkopalveluiden käyttäjien omien tietoliikenneyhteyksien toiminnasta eikä palveluntarjoajan henkilökunta anna tietoliikenneyhteyksien toimintaa tai asennusta koskevaa neuvontaa.
​
Ylivoimainen este
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa viivästyksistä tai muista velvoitteiden rikkomisista, jotka aiheutuvat palveluntarjoajasta riippumattomista syistä. Palveluntarjoajasta riippumattomiksi syiksi katsotaan lakko tai muu työtaistelutoimenpide, tulipalo, verkkotapaamisen ammattihenkilön sairastuminen, keskeytys sähkönjakelussa, tietoliikenneyhteyksissä taikka tietojärjestelmien toiminnassa, julkisoikeudellinen toimenpide tai muu sellainen syy, jota palveluntarjoaja ei voi kohtuudella poistaa.